Navigace

Obsah

Poplatky v roce 2025


 

KOMUNÁLNÍ ODPAD

Vážení spoluobčané,

od ledna roku 2025 pro svoz komunálního odpadu bude nutné v kanceláři obecního úřadu odevzdat formulář pro registraci poplatku (prohlášení plátce poplatku) 

Prohlášení plátce poplatku lze vyzvednout a podat v úředních hodinách v kanceláři obecního úřadu nebo jej vyplněný a podepsaný zaslat e-mailem na adresu sekretarka@tursko.cz od 2. 1. 2025.

Poplatek za svoz komunálního odpadu se platí jednorázově, a to buď v hotovosti na pokladně obecního úřadu nebo převodem na č. ú. 0460040329/0800 – variabilní symbol č.p., do poznámky uveďte jméno a předmět platby, a to od 2. 1. 2025. Splatnost poplatku je vyhláškou stanovena nejpozději do 30. 6. 2025.

Současně upozorňujeme, že případnou platbu v prosinci 2024 obecní úřad nemůže přijmout.

 

Známky na popelnice pro příští rok budou k dispozici (pouze po odevzdání registračního formuláře) od 2. 1. 2025.  Zároveň připomínáme, že novými známkami musí být popelnice označeny nejpozději do 1. 2. 2025. Po tomto termínu nebude odpad svezen.

V souvislosti se všemi výše uvedenými změnami bylo nutné vydat novou obecně závaznou vyhlášku, kterou zastupitelstvo obce schválilo na zasedání dne 25. listopadu s účinností od 1. 1. 2025

Tato obecně závazná vyhláška  stanoví koeficient místního poplatku za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci na částku 0,55 Kč za 1 litr objednané kapacity. Je tak zohledněna nejen volba objemu nádoby, ale též četnost svozu v původním režimu: týdenní, čtrnáctidenní, měsíční a sezonní. Splatnost daného poplatku je do 30. 6. příslušného kalendářního roku a v případě, že k objednání a registraci dojde po této lhůtě, je pak splatnost stanovena do 31. 12. příslušného kalendářního roku.

 

Platba za odvoz komunálního odpadu se nově bude provádět jednorázově a její splatnost končí dnem 30. června 2025.

 

QR poplatky


VELKOOBJEMOVÝ A BIOODPAD

 

Obecně závaznou vyhláškou č. 1/2024  je stanoven obecní systém odpadového hospodářství na území obce Tursko, který uvádí umístění kontejnerů na tříděný odpad. Co se týká velkoobjemových odpadů, stavebního a demoličního odpadu, stále zůstává zachována zvýhodněná možnost objednání služby prostřednictvím obecního úřadu se svozovou firmou FCC Regios, a.s..U této služby však nadále platí omezení na 5 kontejnerů ročně pro 1 číslo popisné nebo 1 bytovou jednotku, pro občany s trvalým pobytem v obci. Platí do uzavření skládky v Úholičkách, tedy cca do 1.čtvrtletí 2025.

Ceny kontejnerů od roku 2025 - je nutné objednat na OÚ a obdržíte doklad pro dopravce

 

kontejner

objem

hmotnost

cena

komunál

  9 m3

  1,5 t

      1 900,- Kč

komunál

15 m3

  2,5 t

      3 080,- Kč

suť

  3 m3

  4,5 t

      8 100,- Kč

suť

  8 m3

12,0 t

    20 573,- Kč

 

Tak, jako v minulých letech, lze objednat hnědé bio nádoby pro rostlinný odpad, přímo pro Vaši nemovitost ve svozovém období od začátku dubna do konce listopadu.

Platba za svoz bioodpadu, který probíhá od dubna do listopadu každý sudý pátek, se provádí  jednorázově, splatnost do 30.4.2025, cena svozu činí 1440,-Kč za sezónu : NUTNO VYZVEDNOUT BIOZNÁMKU NA ROK 2025 NA OÚ!!!!!! / JINAK NEBUDE SVOZ USKUTEČNĚN/                                                                                  

QR poplatky


PSI

 

první pes  150,- Kč za rok

každý další pes 250,- Kč za rok

Podle zákona se poplatky za psa platí dle místa trvalého bydliště majitele psa, v opačném případě je nutné předložit potvrzení o zaplacení poplatku vydaným úřadem místa trvalého bydliště majitele psa. Rovněž je nutné v případě úhynu psa doložit potvrzení o úhynu.

QR poplatky

   


HŘBITOV

QR poplatky


STOČNÉ

 

!!!NA ÚHRADY STOČNÉHO A SVOZU JÍMKY NOVÉ ČÍSLO ÚČTU : 020036-0460040329/0800!!!

QR ČOV